Karriär
Att jobba på Eksjöhus
Eksjöhus bedriver sin tillverkande verksamhet i Eksjö och Sävsjö. Huvudkontoret finns i Eksjö på småländska höglandet och vi har 25 säljkontor runt om i landet. Eksjöhus är en del av den familjeägda koncernen Lindholmsgruppen.
Uppgiften att leverera hållbara trähus av högsta kvalitet till kunder i Norden och Tyskland motiverar både chefer och medarbetare. Mångårig tradition kombineras med innovationer och ny teknik.
Vi har siffror som visar att vi är duktiga på att behålla och utveckla vår personal. Många anställda stannar hos oss länge. Det är en stor del av styrkan i varumärket Eksjöhus.
På Eksjöhus finns bland annat snickare, arkitekter, konstruktörer, säljare, ekonomer och byggspecialister av olika slag. Totalt är vi mellan 150 och 160 anställda. Vi är ett växande företag och söker med jämna mellanrum efter ny kompetens.
LindholmsGruppen
Lindholmsgruppen AB söker nu Logistik- och transportansvarig
LindholmsGruppen är en familjeägd koncern i fjärde generationen, där hustillverkning startade redan 1944. I koncernen ingår dotterbolagen Eksjöhus AB, Eksjö Industri AB, Sävsjö Trähus AB, Eksjöhus Modulbygg AB samt Eksjöhus Bostad AB. Den totala omsättningen i koncernen är idag över 1 miljard kronor, med ca 290 anställda. Moderbolaget har anställd personal, vars ansvarsområde innefattar ägarstyrda frågor.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter
Som logistik och transportansvarig är du en nyckelperson i vår verksamhet med ansvar för chaufförer och samordnar logistikteam/logistikflöden. Du förväntas ta en aktiv roll i vårt dagliga arbete med fokus på förbättringar och effektiviseringar. Våra logistikteam ansvarar för bl.a. godsmottagning, service till produktion, plockning och utlastning. Transporterna sker främst åt koncernens bolag, men även åt andra kunder. Husleveranser utgör en stor del av transporterna, vilket gör att du jobbar tätt tillsammans med olika byggteam runt om i landet. Du ansvarar för vår fordonspark, avseende service, underhåll och nyinvesteringar.
Kompetenser, erfarenhet och personliga egenskaper
Du är ansvarstagande, serviceinriktad och lösningsorienterad i ditt arbete.
Du är stresstålig och kan klara av att hålla många bollar i luften.
Du är en trygg, social och stabil person, gärna med dokumenterade ledaregenskaper.
Arbetet kan kräva att du är flexibel gällande arbetstider
B-körkort är krav.
CE-behörighet och erfarenhet från truckkörning är meriterande.
Vi förutsätter att du har goda allmänna datorkunskaper.
Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystem.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev till jobb@lindholmsgruppen.se snarast då vi gör ett löpande urval, dock senast 3 maj 2024.
Vid eventuella frågor kontakta vår HR-ansvariga Pia Göransson på tel. 0381-383 32
Vill du spontanansöka till oss på LindholmsGruppen?
Vill du göra en spontanansökan så att vi kan spara dina uppgifter för framtida jobb? Skicka ett mail till jobbahososs@eksjohus.se så hör vi av oss.