Karriär
Att jobba på Eksjöhus
Eksjöhus bedriver sin tillverkande verksamhet i Eksjö och Sävsjö. Huvudkontoret finns i Eksjö på småländska höglandet och vi har 25 säljkontor runt om i landet. Eksjöhus är en del av den familjeägda koncernen Lindholmsgruppen.
Uppgiften att leverera hållbara trähus av högsta kvalitet till kunder i Norden och Tyskland motiverar både chefer och medarbetare. Mångårig tradition kombineras med innovationer och ny teknik.
Vi har siffror som visar att vi är duktiga på att behålla och utveckla vår personal. Många anställda stannar hos oss länge. Det är en stor del av styrkan i varumärket Eksjöhus.
På Eksjöhus finns bland annat snickare, arkitekter, konstruktörer, säljare, ekonomer och byggspecialister av olika slag. Totalt är vi mellan 150 och 160 anställda. Vi är ett växande företag och söker med jämna mellanrum efter ny kompetens.
Systemförvaltare till LindholmsGruppen
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Systemförvaltare hos Lindholmsgruppen blir du en nyckelperson i vår IT-avdelning och arbetar tätt tillsammans med vår IT-chef. Tjänsten är varierande och innefattar allt från strategiskt arbete som kravställning och systemutveckling till operativa insatser som användarsupport. Du är länken mellan verksamheten och tekniken och översätter verksamhetens behov till kravspecifikationer som ligger till grund för upphandlingar och implementationer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Underhåll och förvaltning av system samt löpande säkerhetsarbete
- Upprätthålla och uppdatera systemdokumentation
- Koordinera implementationer och hantera förändringshantering
- Kravställa och upphandla nya system samt ansvara för den tekniska designen
- Hantera rättigheter och tillgång till system
- Tillhandahålla support till användare vid behov
- Förvalta och utveckla vår tekniska plattform
Din profil
För att trivas i rollen ser vi att du har en tekniskt bred kompetens och en god förståelse för hur ett producerande företag fungerar. Du tycker att verksamhetsutveckling är minst lika spännande som tekniken bakom. Din sociala kompetens och förmåga att lyssna och förstå verksamhetens behov är avgörande för att lyckas.
Vi tror att du är en prestigelös person som uppskattar både strategiskt och operativt arbete och som värdesätter struktur och ordning. Du har förmodligen lång erfarenhet i branschen och känner dig redo för en stabil och långsiktig roll där du kan bidra med din erfarenhet och ditt engagemang.
Kvalifikationer
Minst 7 års erfarenhet inom IT-branschen, gärna från olika roller för att bygga bred kompetens.
Erfarenhet av att administrera och hantera M365 och Azure.
Goda kunskaper om Microsofts produkter i allmänhet.
Stark förmåga att hantera både strategiska och operativa arbetsuppgifter
Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Marie Johansson och nås på 0700-911403 eller marie.johansson@unikresurs.se
Vill du spontanansöka till oss på LindholmsGruppen?
Vill du göra en spontanansökan så att vi kan spara dina uppgifter för framtida jobb? Skicka ett mail till jobbahososs@eksjohus.se så hör vi av oss.