Karriär
Att jobba på Eksjöhus

Eksjöhus bedriver sin tillverkande verksamhet i Eksjö och Sävsjö. Huvudkontoret finns i Eksjö på småländska höglandet och vi har 25 säljkontor runt om i landet. Eksjöhus är en del av den familjeägda koncernen Lindholmsgruppen.
Uppgiften att leverera hållbara trähus av högsta kvalitet till kunder i Norden och Tyskland motiverar både chefer och medarbetare. Mångårig tradition kombineras med innovationer och ny teknik.
Vi har siffror som visar att vi är duktiga på att behålla och utveckla vår personal. Många anställda stannar hos oss länge. Det är en stor del av styrkan i varumärket Eksjöhus.
På Eksjöhus finns bland annat snickare, arkitekter, konstruktörer, säljare, ekonomer och byggspecialister av olika slag. Totalt är vi mellan 150 och 160 anställda. Vi är ett växande företag och söker med jämna mellanrum efter ny kompetens.
Eksjöhus - Hussäljare/Agent Värmland
Eksjöhus AB har byggt småhus i drygt 80 år och nu behöver vi rekrytera nya hussäljare på flera platser i Sverige. Vi är idag 28 hussäljare i Sverige och vi behöver bli fler.
Att som privatperson välja att investera i en nybyggd villa är i de flesta fall den största investering man gör i sitt liv. Det är många detaljer som ska bestämmas och som hussäljare hos Eksjöhus så är du med våra kunder under hela husresan, från första planering med kundens behov i fokus, till att våra kunder har flyttat in i sitt drömhus. Säljarens roll är mycket viktig för oss och en stor anledning till att vi under flera år får toppbetyg av våra kunder när det gäller kundnöjdhet.
Som hussäljare hos Eksjöhus så arbetar du självständigt. Du driver eget företag vilket ställer krav på eget driv samtidigt har du en trygg uppdragsgivare vid din sida. Som hussäljare har du ett brett kontaktnät, både internt inom Eksjöhus och externt tillsammans med dem som är iblandade i kundens husresa. Exempel är entreprenörer, markägare och kommuner. Du kommer att utgå från ditt lokala kontor som har strategiskt viktig placering inom distriktet. Kontoret är en viktig plats för att hålla kundmöten.
För att passa som säljare på Eksjöhus så ser vi gärna att du har flera av följande erfarenheter:
- Erfarenhet från småhusbranschen
- Erfarenhet från entreprenadverksamhet
- Erfarenhet av försäljning
- Erfarenhet av projektledning
- Erfarenhet att driva eget företag
- Erfarenhet att samarbeta med mark/tomtägare
På Eksjöhus värderar vi kvalitet före kvantitet och vår ambition är att våra medarbetare ska överträffa de förväntningar våra husköpare har på oss. Därför är det viktigt att du som person håller hög servicenivå, är noggrann i ditt arbete, är tydlig i din kommunikation och har stor social kompetens.
Att vara säljare hos Eksjöhus innebär att förverkliga våra kunders dröm om ett nybyggt hus. Känner du att hussäljare hos Eksjöhus är något för dig? Skicka in din ansökan till jobbahososs@eksjohus.se
Placering av tjänsten är i Karlstad.
Märk din ansökan – Agent Värmland
Bifoga personligt brev och CV i din ansökan.
Har du frågor om tjänsten?
Kontakta försäljningschef Claes Malmqvist, 0381-38350, claes.malmqvist@eksjohus.se
Urvalsprocessen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Eksjöhus - Hussäljare/Agent Södra Skåne
Eksjöhus AB har byggt småhus i drygt 80 år och nu behöver vi rekrytera nya hussäljare på flera platser i Sverige. Vi är idag 28 hussäljare i Sverige och vi behöver bli fler.
Att som privatperson välja att investera i en nybyggd villa är i de flesta fall den största investering man gör i sitt liv. Det är många detaljer som ska bestämmas och som hussäljare hos Eksjöhus så är du med våra kunder under hela husresan, från första planering med kundens behov i fokus, till att våra kunder har flyttat in i sitt drömhus. Säljarens roll är mycket viktig för oss och en stor anledning till att vi under flera år får toppbetyg av våra kunder när det gäller kundnöjdhet.
Som hussäljare hos Eksjöhus så arbetar du självständigt. Du driver eget företag vilket ställer krav på eget driv samtidigt har du en trygg uppdragsgivare vid din sida. Som hussäljare har du ett brett kontaktnät, både internt inom Eksjöhus och externt tillsammans med dem som är iblandade i kundens husresa. Exempel är entreprenörer, markägare och kommuner. Du kommer att utgå från ditt lokala kontor som har strategiskt viktig placering inom distriktet. Kontoret är en viktig plats för att hålla kundmöten.
För att passa som säljare på Eksjöhus så ser vi gärna att du har flera av följande erfarenheter:
- Erfarenhet från småhusbranschen
- Erfarenhet från entreprenadverksamhet
- Erfarenhet av försäljning
- Erfarenhet av projektledning
- Erfarenhet att driva eget företag
- Erfarenhet att samarbeta med mark/tomtägare
På Eksjöhus värderar vi kvalitet före kvantitet och vår ambition är att våra medarbetare ska överträffa de förväntningar våra husköpare har på oss. Därför är det viktigt att du som person håller hög servicenivå, är noggrann i ditt arbete, är tydlig i din kommunikation och har stor social kompetens.
Att vara säljare hos Eksjöhus innebär att förverkliga våra kunders dröm om ett nybyggt hus. Känner du att hussäljare hos Eksjöhus är något för dig? Skicka in din ansökan till jobbahososs@eksjohus.se
Placering av tjänsten är i södra Skåne (Malmö med omnejd).
Märk din ansökan – Agent södra Skåne
Bifoga personligt brev och CV i din ansökan.
Har du frågor om tjänsten?
Kontakta försäljningschef Claes Malmqvist, 0381-38350, claes.malmqvist@eksjohus.se
Urvalsprocessen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Eksjöhus - Eftermarknad/kvalitet
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I rollen ansvarar du för kvalitetshantering vilket främst omfattar hantering och uppföljning av våra avvikelseärenden som uppstår efter slutbesiktningen. Du arbetar löpande med att analysera data från avvikelserna då dessa är en viktig källa till förbättringsåtgärder för att på så sätt minska risken att avvikelser återupprepas. Detta arbete sker kontinuerligt med regelbundna leverantörsuppföljningar i syfte att tillsammans hitta förebyggande åtgärder.
Tillsammans med inköpschefen vidareutvecklar och underhåller du processer samt säkerställer att verksamheten arbetar enligt de uppsatta rutinerna.
I din roll har du tät kontakt med försäljningschef och entreprenadchef för att tillsammans ha samsyn över de pågående ärendena.
Du arbetar ifrån vårt huvudkontor i Eksjö.
Din profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom kvalité och/eller några års erfarenhet av kvalité- och leverantörsuppföljning. Du har erfarenhet av att arbeta i affärs-och avvikelsesystem och vi ser gärna att du har jobbat med leverantörsutveckling. Särskilt meriterande är det om du har specifik erfarenhet från branschen. Då de flesta av våra leverantörer är svensktalande krävs det att du har god kunskap i svenska i både tal och skrift.
Som person har du god förmåga att hantera komplexa problem och snabbt sätta din in i nya situationer. Du identifierar, driver och säkerställer lösningar som fyller de uppsatta kriterierna. Du planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt och realistiskt sätt. Du anpassar dig till förändringar och lyfter snabbt potentiella problem. Du är kommunikativ och har ett driv av att jobba mot ökat samarbetet både internt och externt.
Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Din ansökan önskar till jobbahososs@eksjohus.se. Märk din ansökan med ”Inköp”. Eventuella frågor besvaras av vår HR-ansvariga Pia Göransson, telefon 0381-383 32.
Vill du spontanansöka till oss på LindholmsGruppen?

Vill du göra en spontanansökan så att vi kan spara dina uppgifter för framtida jobb? Skicka ett mail till jobbahososs@eksjohus.se så hör vi av oss.